Bij de 144 zit er achterop de bak een hoekijzer dwarsop, aan één kant een gat voor die veer, aan de andere een ophanglus voor de vlampijp. Er zal bij de 240 wel op dezelfde afstand een gat zitten in iets.
Die veer levert nauwelijks weerstand op het pedaal vergeleken bij de schotelveer in de koppeling zelf, en hij houdt de ontkoppelarm netjes strak en het druklager los.
Er zijn ook druklagers die constant tegen de schotelveervingers draaien, bij de M90 dacht ik.
Ah en de dog dish vliegwiel versies ook niet: https://turbobricks.com/index.php?thread...40.343882/
Die veer levert nauwelijks weerstand op het pedaal vergeleken bij de schotelveer in de koppeling zelf, en hij houdt de ontkoppelarm netjes strak en het druklager los.
Er zijn ook druklagers die constant tegen de schotelveervingers draaien, bij de M90 dacht ik.
Ah en de dog dish vliegwiel versies ook niet: https://turbobricks.com/index.php?thread...40.343882/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

