11 February 2023, 22:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 February 2023, 23:55 door Marc1970.)
Het schakelen bij vol gas is ook bij mijn bak wel wat aan de abrupte kant, hij klapt m erin. De speling her en der in de cardanas en het differentieel helpt daar niet bij. Meest hou ik de snelheid bij 1-2 shift zo laag mogelijk (de 1 maakt ook behoorlijk gierend geluid daar wil ik zo gauw mogelijk van af), om dan zo lang mogelijk met de 2 door te trekken.
In het BW35 boek staat bij "Delayed or no 1-2 shift" een hele rij acties, waaronder twee dingen die je van buitenaf kan doen, Adjust KD cable, en Check front band adjustment. Het hele boek kan je downloaden bij volvoamazonpictures.se. Dit is wel de BW35 zoals die in de Amazon zat, misschien zijn er wat wijzigingen in latere versies.
Deze is ook heel leuk om uit te printen en gebruiken, een analoog algoritme in de vorm van een schuifkartonnetje: https://volvo1800pictures.com/document/m...0chart.pdf
De kickdown is, net als in een 'echte' automaat, een stukje voorbij volgas. Daar zit een kleine extra weerstand in het gaspedaal (misschien is die na 50 jaar niet meer voelbaar). Misschien kan je het voelen als je de KD kabel los maakt vd gasstang en met de hand uit trekt.
In het BW35 boek staat bij "Delayed or no 1-2 shift" een hele rij acties, waaronder twee dingen die je van buitenaf kan doen, Adjust KD cable, en Check front band adjustment. Het hele boek kan je downloaden bij volvoamazonpictures.se. Dit is wel de BW35 zoals die in de Amazon zat, misschien zijn er wat wijzigingen in latere versies.
Deze is ook heel leuk om uit te printen en gebruiken, een analoog algoritme in de vorm van een schuifkartonnetje: https://volvo1800pictures.com/document/m...0chart.pdf
De kickdown is, net als in een 'echte' automaat, een stukje voorbij volgas. Daar zit een kleine extra weerstand in het gaspedaal (misschien is die na 50 jaar niet meer voelbaar). Misschien kan je het voelen als je de KD kabel los maakt vd gasstang en met de hand uit trekt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

