9 February 2023, 16:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2023, 18:08 door Marc1970.)
Mooie foto's! De kabel is echt wel de kabel, die daar met dat vorkje aan het zij-armpje van de gasstang zit. Bij mijn 144 is het net zo, de stang gaat door het schutbord naar binnen en dan over op een andere stang, en die is verbonden met je gaspedaal. Was allemaal erg mechanisch in het begin.
Ik vermoed dat t geheel 180 graden verdraaid zit of zo, de gasstang is doorgezaagd en weer aan elkaar gelast voor iets. Bij mij draait de stang namelijk de andere kant op, waardoor het zij-armpje trekt aan de kabel.
=edit= Oh draait toch de goeie kant op, maar het zit net wat anders allemaal
Het achterste draaipunt van de gasstang is niet meer de originele, dit is een willekeurige strip met een gat er in. Te groot gat ook nog, waardoor je onnodig veel vrije speling op het gaspedaal hebt.
Ik ga s kijken in mijn eigen fotoboek hoe die stang draait en waarin. Aha, het draaipunt is een gat met een rubber dopje erin in het schutbord. Dan is deze toch wel origineel, maar de 164 versie. Doe een rubber vulding in het grote gat in de strip, dan reageert je motor veel strakker op het gaspedaal.
Hoe dan ook, de gasstang kan je verdraaien zoals ie ook zou verdraaien als je gas geeft, en dan zou de kabel uit de bak getrokken moeten worden.
Er hangt een rond busje om de kabel, dat zou de stop kunnen zijn (zodat de kabel niet te ver de bak in getrokken wordt). Deze kan je wel afstellen als dat zo is.
Onderdelen van de gasbediening: https://vp-autoparts.com/en/artiklar/vol...index.html
Die gasstang is wel 180 graden verdraaid, ik snap dus niet hoe je auto van z'n plek komt. Of de foto is gespiegeld? Heeft ie andere carburateurs waar de gasklep andersom draait?
Plaats gerust nog s een foto van het hele ding onder motorkap, die zien we niet vaak.
Ik vermoed dat t geheel 180 graden verdraaid zit of zo, de gasstang is doorgezaagd en weer aan elkaar gelast voor iets. Bij mij draait de stang namelijk de andere kant op, waardoor het zij-armpje trekt aan de kabel.
=edit= Oh draait toch de goeie kant op, maar het zit net wat anders allemaal
Het achterste draaipunt van de gasstang is niet meer de originele, dit is een willekeurige strip met een gat er in. Te groot gat ook nog, waardoor je onnodig veel vrije speling op het gaspedaal hebt.
Ik ga s kijken in mijn eigen fotoboek hoe die stang draait en waarin. Aha, het draaipunt is een gat met een rubber dopje erin in het schutbord. Dan is deze toch wel origineel, maar de 164 versie. Doe een rubber vulding in het grote gat in de strip, dan reageert je motor veel strakker op het gaspedaal.
Hoe dan ook, de gasstang kan je verdraaien zoals ie ook zou verdraaien als je gas geeft, en dan zou de kabel uit de bak getrokken moeten worden.
Er hangt een rond busje om de kabel, dat zou de stop kunnen zijn (zodat de kabel niet te ver de bak in getrokken wordt). Deze kan je wel afstellen als dat zo is.
Onderdelen van de gasbediening: https://vp-autoparts.com/en/artiklar/vol...index.html
Die gasstang is wel 180 graden verdraaid, ik snap dus niet hoe je auto van z'n plek komt. Of de foto is gespiegeld? Heeft ie andere carburateurs waar de gasklep andersom draait?
Plaats gerust nog s een foto van het hele ding onder motorkap, die zien we niet vaak.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

