6 February 2023, 14:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 February 2023, 00:05 door Marc1970.)
Succes gegarandeerd, een beetje kickdown is al een goed begin (dat er een kabel is).
De remband doet iets vreselijk ingewikkelds voor de 2. Deze automaat is een Sturmey Archer 3 versnellingsnaaf met natte koppelingsplaten, uit de sportschool, in het boek staat: The front brake band holds the reverse sun gear stationary. This allows the planetary gear carrier to be driven around the stationary reverse sun gear, and provides the reduction of 1,45:1
Ha, één sterk punt (het enige) van de BW35 is dat ie oliepompen op de in- en uitgaande as heeft waardoor je m niet alleen mag slepen tot elke snelheid, maar zelfs kunt starten door aan te duwen. Ik heb mijn 144 van Beuningen naar De Lier gesleept, dat aanduwen heb ik nooit geprobeerd.
AFstellen van die remband gaat van buitenaf, laat de bak wat zakken, zoek de stelmoer ergens halverwege op driekwart, los de borgmoer, draai de stelmoer in tot 1,4 kgf m (14Nm) en dan weer 3/4 terug, en dan de borgmoer weer vast.
Dat alles met Engelse/SAE maten sleutels natuurlijk, en verbogen zodat ze om de bocht komen.
=edit= kweenie waar ik dit vandaan heb maar dit schijnt de afstelprecedure van de achterste remband te zijn.
De remband doet iets vreselijk ingewikkelds voor de 2. Deze automaat is een Sturmey Archer 3 versnellingsnaaf met natte koppelingsplaten, uit de sportschool, in het boek staat: The front brake band holds the reverse sun gear stationary. This allows the planetary gear carrier to be driven around the stationary reverse sun gear, and provides the reduction of 1,45:1
Ha, één sterk punt (het enige) van de BW35 is dat ie oliepompen op de in- en uitgaande as heeft waardoor je m niet alleen mag slepen tot elke snelheid, maar zelfs kunt starten door aan te duwen. Ik heb mijn 144 van Beuningen naar De Lier gesleept, dat aanduwen heb ik nooit geprobeerd.
AFstellen van die remband gaat van buitenaf, laat de bak wat zakken, zoek de stelmoer ergens halverwege op driekwart, los de borgmoer, draai de stelmoer in tot 1,4 kgf m (14Nm) en dan weer 3/4 terug, en dan de borgmoer weer vast.
Dat alles met Engelse/SAE maten sleutels natuurlijk, en verbogen zodat ze om de bocht komen.
=edit= kweenie waar ik dit vandaan heb maar dit schijnt de afstelprecedure van de achterste remband te zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

