6 February 2023, 12:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 February 2023, 12:24 door Marc1970.)
DE BW35 is door trollen gesmeed onder een brug in Letchworth, gaat het verhaal. Niks mis met de BW35, die ik onder mijn 144 heb moet regelmatig tot 80 doorrazen in de 2 om op de snelweg te komen. Volkomen betrouwbaar en voorspelbare bak (op- en neerschakelen met de shifter of met de gaspedaal, kickdown, alles werkt nog), lekt ook nauwelijks.
Afstelling vd kickdownkabel is wel essentieel voor een prettige schakelervaring.
Hij slurpt vermogen, dat is alles, en de hoogste versnelling is nie veel soeps. ZEker met een B30 lijkt me dat niet fijn kwa brandstofverbruik, als ik 1:6 haal sta ik te juichen aan de pomp, gelukkig rij ik niet zo veel. Ik denk wel dat de bak erg gevoelig is voor de koppelkarakteristiek van de motor ervoor, en dat-ie op LPG niet optimaal levert. De weinige stukjes die ik op benzine rij voelt alles veel steviger.
Dat, en er is nauwelijks een betaalbaar alternatief omdat er geen enkele andere automaat uit de Volvo onderdelenbak achter de B30 past (grotere koppelingshuis-diameter)
Een ingewikkelde maar doenbare optie is de M400/410, een handbak: https://turbobricks.com/index.php?thread...ns.342848/
Ik heb dus al jaren de onderdelen liggen en zelfs al een koppelingspedaal in de auto hangen, om het geheel om te bouwen naar handbak, maar de BW35 functioneert nog steeds vlekkeloos en tot dat moment ben ik er helemaal gelukkig mee (ontplofte het kreng maar s in een rookwolk van ATF en tandwielen).
Afstelling vd kickdownkabel is wel essentieel voor een prettige schakelervaring.
Hij slurpt vermogen, dat is alles, en de hoogste versnelling is nie veel soeps. ZEker met een B30 lijkt me dat niet fijn kwa brandstofverbruik, als ik 1:6 haal sta ik te juichen aan de pomp, gelukkig rij ik niet zo veel. Ik denk wel dat de bak erg gevoelig is voor de koppelkarakteristiek van de motor ervoor, en dat-ie op LPG niet optimaal levert. De weinige stukjes die ik op benzine rij voelt alles veel steviger.
Dat, en er is nauwelijks een betaalbaar alternatief omdat er geen enkele andere automaat uit de Volvo onderdelenbak achter de B30 past (grotere koppelingshuis-diameter)
Een ingewikkelde maar doenbare optie is de M400/410, een handbak: https://turbobricks.com/index.php?thread...ns.342848/
Ik heb dus al jaren de onderdelen liggen en zelfs al een koppelingspedaal in de auto hangen, om het geheel om te bouwen naar handbak, maar de BW35 functioneert nog steeds vlekkeloos en tot dat moment ben ik er helemaal gelukkig mee (ontplofte het kreng maar s in een rookwolk van ATF en tandwielen).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

