20 October 2022, 16:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 October 2022, 17:20 door Marc1970.)
Dus eigenlijk toevallig dezelfde bak met een heel ander probleem. Maar daar is ook genoeg over te vinden.
Alleen niet de laatste tijd. Op naar deze site: https://www.volvoclub.org.uk/faq/Transmi...iagnostics
Kort samengevat is het of elektrisch, of lekkage van de inschakel-zuigers in de OD zelf. Eerste is vrij simpel, tweede vrij lastig.
Filters schoonmaken is een leuk begin, en het hele ding, dan kan je de bedrading ook s inspecteren.
Korte termijn oplossing is olie erin te stoppen die warm ook nog dik is, denk 20W50 motorolie of 80W90 bakolie. Vermijd alle olie met GL-5 of hypoid specificatie (slecht voor bronzen dingessen in de bak) en ATF niet type F (te glad voor de koppeling in de OD).
Welke bakolie heb je er eigenlijk in gegooid? 'Bakolie' is nogal een vage omschrijving.
Het kan trouwens geen kwaad de koppeling licht in te trappen bij inschakelen der OD.
Alleen niet de laatste tijd. Op naar deze site: https://www.volvoclub.org.uk/faq/Transmi...iagnostics
Kort samengevat is het of elektrisch, of lekkage van de inschakel-zuigers in de OD zelf. Eerste is vrij simpel, tweede vrij lastig.
Filters schoonmaken is een leuk begin, en het hele ding, dan kan je de bedrading ook s inspecteren.
Korte termijn oplossing is olie erin te stoppen die warm ook nog dik is, denk 20W50 motorolie of 80W90 bakolie. Vermijd alle olie met GL-5 of hypoid specificatie (slecht voor bronzen dingessen in de bak) en ATF niet type F (te glad voor de koppeling in de OD).
Welke bakolie heb je er eigenlijk in gegooid? 'Bakolie' is nogal een vage omschrijving.
Het kan trouwens geen kwaad de koppeling licht in te trappen bij inschakelen der OD.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

