20 October 2022, 14:53
.. jammer dat er geen vervolg gepost is (maar daar maak ik mezelf ook nogal eens schuldig aan
)
bij mijn Doris (1975 242 DL met M46) is 't precies andersom: geleidelijk aan schakelt de OD niet meer in - vooral als de motor/bak warm is.
als eea nog niet op temperatuur is, schakelt de OD nog niet direct in bij het bedienen van 't knopje, maar net erna. 't komt ook voor dat de OD niet inschakelt, maar pas later. ik heb nog geen tendens kunnen ontdekken, dus gebeurt het willekeurig.
kortgeleden heb ik de bakolie (niet olie om in te bakken, maar de olie in de bak
) - ook in de hoop dat 't euvel daarmee verholpen zou zijn. 't tegendeel lijkt waar: bij koude motor/bak schakelt de OD soms wat laat in; op bedrijfstemperatuur niet (meer).
is de solenoïde toe aan vervanging, of ..?
Verstuurd vanaf mijn XQ-AT51 met Tapatalk
)bij mijn Doris (1975 242 DL met M46) is 't precies andersom: geleidelijk aan schakelt de OD niet meer in - vooral als de motor/bak warm is.
als eea nog niet op temperatuur is, schakelt de OD nog niet direct in bij het bedienen van 't knopje, maar net erna. 't komt ook voor dat de OD niet inschakelt, maar pas later. ik heb nog geen tendens kunnen ontdekken, dus gebeurt het willekeurig.
kortgeleden heb ik de bakolie (niet olie om in te bakken, maar de olie in de bak
) - ook in de hoop dat 't euvel daarmee verholpen zou zijn. 't tegendeel lijkt waar: bij koude motor/bak schakelt de OD soms wat laat in; op bedrijfstemperatuur niet (meer).is de solenoïde toe aan vervanging, of ..?
Verstuurd vanaf mijn XQ-AT51 met Tapatalk
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.