15 May 2022, 10:25
Spoelen kan ook op de volgende manier.
Je maakt een aansluiting op de radiator los en laat de motor draaien tot er niks meer uit komt. Dezelfde hoeveelheid giet je via de peilstok er weer in. Na 3x ben je dan al een heel eind en zie je wss mooie rode olie.
Weet je zeker dat je genoeg olie erin heb zitten?
Zeker niet repareren. Beter een AW 03-71L van een 700 model eind 80 zien te vinden en de cardan van een 240 automaat. De km-aandrijving past nog op die 71L (late 940 modellen hebben een stoffig achter de bak waarop de km aandrijving van je BW55 niet zal passen.
Succes.
Je maakt een aansluiting op de radiator los en laat de motor draaien tot er niks meer uit komt. Dezelfde hoeveelheid giet je via de peilstok er weer in. Na 3x ben je dan al een heel eind en zie je wss mooie rode olie.
Weet je zeker dat je genoeg olie erin heb zitten?
Zeker niet repareren. Beter een AW 03-71L van een 700 model eind 80 zien te vinden en de cardan van een 240 automaat. De km-aandrijving past nog op die 71L (late 940 modellen hebben een stoffig achter de bak waarop de km aandrijving van je BW55 niet zal passen.
Succes.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..