9 May 2022, 19:43
Soms gaat het uitvallen van de opvoerpomp in de tank met niets meer gepaard dan een wat luidruchtige injectiepomp (die onder de auto) als de tank onder 1/2-vol komt.
Ik vermoed dat ik zelf zo jaren rondgereden heb.
In mijn geval bleek inderdaad de doorvoer van de voeding naar de opvoerpomp defect, de pomp zelf was nog OK. Ze kunnen overigens wel defect gaan.
Onlangs was er op het Brickboard nog een geval van niet willen starten dat uiteindelijk door deze pomp bleek te worden veroorzaakt, maar dat is het andere uiterste.
In dit geval zit ik ook te denken aan een vergaan stukje slang waardoor er wellicht lucht aangezogen wordt als de benzine onder een bepaald niveau daalt.
![[Afbeelding: image073.jpg]](http://cleanflametrap.com/transferPump_files/image073.jpg)
Volvo 200-serie "goeroe" Art Benstein heeft er het nodige over geschreven (link).
Ik vermoed dat ik zelf zo jaren rondgereden heb.
In mijn geval bleek inderdaad de doorvoer van de voeding naar de opvoerpomp defect, de pomp zelf was nog OK. Ze kunnen overigens wel defect gaan.
Onlangs was er op het Brickboard nog een geval van niet willen starten dat uiteindelijk door deze pomp bleek te worden veroorzaakt, maar dat is het andere uiterste.
In dit geval zit ik ook te denken aan een vergaan stukje slang waardoor er wellicht lucht aangezogen wordt als de benzine onder een bepaald niveau daalt.
![[Afbeelding: image073.jpg]](http://cleanflametrap.com/transferPump_files/image073.jpg)
Volvo 200-serie "goeroe" Art Benstein heeft er het nodige over geschreven (link).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

