5 July 2006, 20:20
het potje aan de turbo vast oftewel de waste-gate daar moet het stangetje met veel weerstand bewegen.
hier komt de turbo druk in en zal de klep bij een 0.7 bar in het uitlaatturbinehuis open drukken.
het stangetje staat iets onder voorspanning dus je kan hem niet makkelijk van het klepje afkrijgen.
controleer dit eens.
je heb een 2.1 turbo uit een 740 vandaan.
ik weet niet of deze motor al een dump-valve heeft.
de b230et wel.
deze klep zit tegen de kop aan geschroeft
deze stort de perslucht na de turbo weer het inlaatbuis in voor de turbo.
of heb je een turbo erop zitten die een overstort inwendig heeft.
als deze klep open blijft staan of beschadigd is (rubber-membraam) dan zal de turbo ook geen /weinig turbo druk maken.
controleer dit eens
hier komt de turbo druk in en zal de klep bij een 0.7 bar in het uitlaatturbinehuis open drukken.
het stangetje staat iets onder voorspanning dus je kan hem niet makkelijk van het klepje afkrijgen.
controleer dit eens.
je heb een 2.1 turbo uit een 740 vandaan.
ik weet niet of deze motor al een dump-valve heeft.
de b230et wel.
deze klep zit tegen de kop aan geschroeft
deze stort de perslucht na de turbo weer het inlaatbuis in voor de turbo.
of heb je een turbo erop zitten die een overstort inwendig heeft.
als deze klep open blijft staan of beschadigd is (rubber-membraam) dan zal de turbo ook geen /weinig turbo druk maken.
controleer dit eens