13 August 2021, 09:02
Na wat denken en zoeken op inet later, kom ik toch weer terug bij het gasklephuis (TB) en stationairklep (IAC). In heel de FAQ komt de term "tip-in hesitation" alleen daar voor. Die term wordt specifiek voor jouw probleem gebruikt. Typisch bij dat probleem is ook de afwezigheid van foutcodes.
Bij de LH2.4 Jetronic wordt het stationair toerental door de ECU geregeld. Uitgangspunt daarbij is dat de TB goed staat afgesteld ("base idle") waar bovenop de IAC kan reguleren.
Een afwijkende volgorde van werken dan hier beschreven heeft wellicht onbedoeld tot een verkeerde afstelling geleid.
Nu dat alles schoon is zou verificatie van de afstellingen exact volgens die stappen en specificaties mijn advies zijn. Als daaruit blijkt dat de TB een goede "base idle" geeft en de IAC daarop mooi tot 750 rpm kan reguleren, dan kom je helaas weer terug bij "van alles" kan de oorzaak zijn en moet je toch verder gaan elimineren (bijv. het reeds gegeven advies van het vervangen van de rubber ringen van de injectoren). Het overnamepunt tussen IAC en jouw rechter voet moet in elk geval gewoon naadloos kunnen verlopen. Succes!
Bij de LH2.4 Jetronic wordt het stationair toerental door de ECU geregeld. Uitgangspunt daarbij is dat de TB goed staat afgesteld ("base idle") waar bovenop de IAC kan reguleren.
Een afwijkende volgorde van werken dan hier beschreven heeft wellicht onbedoeld tot een verkeerde afstelling geleid.
Nu dat alles schoon is zou verificatie van de afstellingen exact volgens die stappen en specificaties mijn advies zijn. Als daaruit blijkt dat de TB een goede "base idle" geeft en de IAC daarop mooi tot 750 rpm kan reguleren, dan kom je helaas weer terug bij "van alles" kan de oorzaak zijn en moet je toch verder gaan elimineren (bijv. het reeds gegeven advies van het vervangen van de rubber ringen van de injectoren). Het overnamepunt tussen IAC en jouw rechter voet moet in elk geval gewoon naadloos kunnen verlopen. Succes!
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47