8 June 2021, 10:36
Bedankt voor het meedenken. Oververhitting is ook waar ik aan dacht, maar waarvan dan? De afgelopen dagen heb ik de Velleman kit afgekoppeld gehad en gewoon op de condensator blijft hij wel lopen.
Koelvloeistof blijft netjes op temperatuur
Motorkabelboom heb ik een aantal jaar geleden al vervangen omdat hij vergaan was.
Ik zal nog eens een blik (ontvetter) op het contactpuntje werpen en de klepspeling meten.
Timing is niet te stellen, de verdeler zit al zo lang als ik hem heb (> 10 jaar, 130.000km) vastgeroest in het blok. Krijgt regelmatig wat IMAL voor zijn kiezen maar heeft nog niet geholpen om hem los te krijgen. Ontstekingstijdstip zou ik nog eens kunnen laten meten maar valt dus niet aan te passen.
Koelvloeistof blijft netjes op temperatuur
Motorkabelboom heb ik een aantal jaar geleden al vervangen omdat hij vergaan was.
Ik zal nog eens een blik (ontvetter) op het contactpuntje werpen en de klepspeling meten.
Timing is niet te stellen, de verdeler zit al zo lang als ik hem heb (> 10 jaar, 130.000km) vastgeroest in het blok. Krijgt regelmatig wat IMAL voor zijn kiezen maar heeft nog niet geholpen om hem los te krijgen. Ontstekingstijdstip zou ik nog eens kunnen laten meten maar valt dus niet aan te passen.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km