2 August 2020, 18:18
De aansluitingen op de tank moet je laten zitten. Zowel de vulklep als de afnamekraan zitten in een groot gat gemonteerd. Als je dat losdraait knalt de klep/kraan met alle druk van het gas erachter meters de lucht in. Als je er voor zit met je hoofd vraag ik me serieus af of je dat overleeft. Datzelfde geldt ook voor de niveaumeter. Daarachter hangt een vlotter in het gas dus ook hier een groot gat waar de meter in gemonteerd is.
Daarnaast: als je een nieuwe tank koopt hoort daar een certificaat bij waarop de toegestane appendages staan vermeld. Best kans dat je je oude appendages kunt hergebruiken maar ook best kans van niet. Nieuwe appendages zijn overigens niet schrikbarend duur.
Als je ze toch weer wilt gebruiken: inderdaad zoals hiervoor ook al vermeld naar een weiland rijden, ver weg van de bewoonde wereld en daar mbv een accu de elektrische afsluiter open zetten. Zorg er voor dat je dan midden in die gaswolk niet gaat staan vonken...
Daarnaast: als je een nieuwe tank koopt hoort daar een certificaat bij waarop de toegestane appendages staan vermeld. Best kans dat je je oude appendages kunt hergebruiken maar ook best kans van niet. Nieuwe appendages zijn overigens niet schrikbarend duur.
Als je ze toch weer wilt gebruiken: inderdaad zoals hiervoor ook al vermeld naar een weiland rijden, ver weg van de bewoonde wereld en daar mbv een accu de elektrische afsluiter open zetten. Zorg er voor dat je dan midden in die gaswolk niet gaat staan vonken...
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)