(18 June 2020, 21:05)BartJu schreef: Klinkt als iets electrisch, dat is immers het enige dat veranderd tussen stand III en II.
Hoe geef je trouwens gas in III, dan is toch ook de startmotor 'actief' Geeft dat geen rare neven-effecten?
Ja de draad vanaf het contact slot werd wel erg warm...... Maar goed ik doe het dan inderdaad natuurlijk kort!
(18 June 2020, 21:14)Marc1970 schreef: Ja het LPG systeem moet wel de druk van de injectie afhalen via de pompen, dat is de beste manier om K jet te stoppen. En dan zal er ook nog ergens een afsluiter in de benzineleiding zitten.Ja zoiets moet ik inderdaad maar gaan proberen ik denk dat ik probeer de draad van het relais te gebruiken die gaat immers naar beide afsluiters toe. Dan met een draad naar massa die ik lang maak met een schakelaar erin zodat ik die kanm indrukken terwijl ik ga starten. Dan gaat er nooit heel veel LPG door.
Kijk s waar de plus voor de hele LPG installatie vandaan komt, meest wordt er in de zekeringkast ergens een draad afgetapt met een 3M knijper. Verschillende groepen zekeringen krijgen wel of geen spanning bij verschillende sleutelstanden.
Lastig dat ie alleen nog maar op LPG draait, benzine is net iets zichtbaarder zeg maar. Om de ontsteking uit te sluiten, zou ik de brandstofkant kortsluiten zodat het gas hoedanook loopt, door vanaf de accu direct 12V op alle afsluiters te zetten en heel snel de motor te starten.
Pas op dat je de LPG niet te lang laat lopen, het kan rare klappen geven. Ook herhaalde mislukte startpogingen kunnen een goeie knal geven op een raar moment (backfire). ALs er nog iets over is van het benzinesysteem zou dat zomaar kapot kunnen gaan.
In dit verband zou ik bijvoorbeeld de schijf vd luchtweger afhalen, of de rubber balg losvast zodat die eruit klapt ipv dure onderdelen. Of zoiets, ik heb Kjet niet zelf aan de hand gehad.
E zit geen afsluiter in de benzineleiding. Volgens mij krijgen de injectoren gewoon geen stroom in de gasstand waardoor er geen benzine in komt. Afsluiter is dan ook niet nodig bij injectie heb ik begrepen.
nou wat een toestand weer!! In elk geval vast bedankt voor het meedenken!!
Ik heb al eens eerder probleme gehad met starten op lpg in 2012 toen zat de vorige eigenaar ook nog op het forum en die gaf het volgende aan:
(2 March 2012, 19:03)abbabak schreef: Het is een Kjet:
De benzinesysteem+ = doorgeknipt om de lpg knop te voeden.
De benzinepomp draait alleen als de startmotor loopt (startfase) die hoor je op stand II dus niet. Pas als de motor loopt neemt een ander relais dit over.
Kortom, als door de LPG knop de benzinepomp niet wordt gevoed is dat je afsluiter. In de benzine stand is dit systeem dus orgineel.
Het relais in het midden van je schema is dus het LPG choke relais. Die laat het gas stromen...