De gekste dingen gaan stuk na 40 jaar. De draad is wel s van pin 50 van de startmotor gevallen, dan gebeurt er helemaal nul als je de sleutel omdraait, behalve dat je humeur ook naar nul daalt.
Zet gewoon 12V op alle afsluiters en nog s proberen. Maar 'moderne' relais gaan niet zo gauw stuk.
Verder heeft de ontsteking uit die tijd nog wel s een 'onderspanningscircuit' hoe heet dat, tijdens het starten (stand III) krijgt de bobine 12V direct vanaf de startmotor, en anders 10V langs een weerstand op het schutbord. ALs die draad los hangt, stopt de motor ook meteen op stand II.
Zet gewoon 12V op alle afsluiters en nog s proberen. Maar 'moderne' relais gaan niet zo gauw stuk.
Verder heeft de ontsteking uit die tijd nog wel s een 'onderspanningscircuit' hoe heet dat, tijdens het starten (stand III) krijgt de bobine 12V direct vanaf de startmotor, en anders 10V langs een weerstand op het schutbord. ALs die draad los hangt, stopt de motor ook meteen op stand II.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969