Goedemiddag,
mijn Volvo doet het sinds kort niet meer.......... Het is een Volvo met een b23e (injectie) blok op gas.
Verschijnsel wat zich sinds gisteren voor doet is dat hij niet start op gas. Hij startte en liep sowieso alleen op gas en niet op benzine.
Als ik sleutel op contact zet hoor ik zoals altijd wel even wat gaskomen in de balg(inlaat ruimte).Tijdens het starten dus contact helemaal naar rechts waar bij de startmotor draait, slaat de motor aan en kan ik ook goed gasgeven etc. Maar zodra ik de sleutel loslaat stop hij er direct mee!!
niet na pruttelen oid gewoon meteen stoppen alsof electrisch het contact wordt verbroken oid.....
Heeft iemand een idee?
Ik heb wat schoongemaakt bij de relais dus daar heb ik het eerst gezocht. Alle verbindingen goed nagekeken maar daar lijkt niks aan de hand......
Ik hoop het van harte! want dit is echt klotezooi!!!!
Het lijkt er op dat de afsluiters niet opengelaten worden door de stroom die door de bobine wordt geleverd. Zou dit betekenen dat het veiligeheidsrelais gewoon stuk is gegaan? of gaan die eigenlijk nooit stuk?
mijn Volvo doet het sinds kort niet meer.......... Het is een Volvo met een b23e (injectie) blok op gas.
Verschijnsel wat zich sinds gisteren voor doet is dat hij niet start op gas. Hij startte en liep sowieso alleen op gas en niet op benzine.
Als ik sleutel op contact zet hoor ik zoals altijd wel even wat gaskomen in de balg(inlaat ruimte).Tijdens het starten dus contact helemaal naar rechts waar bij de startmotor draait, slaat de motor aan en kan ik ook goed gasgeven etc. Maar zodra ik de sleutel loslaat stop hij er direct mee!!
niet na pruttelen oid gewoon meteen stoppen alsof electrisch het contact wordt verbroken oid.....
Heeft iemand een idee?
Ik heb wat schoongemaakt bij de relais dus daar heb ik het eerst gezocht. Alle verbindingen goed nagekeken maar daar lijkt niks aan de hand......
Ik hoop het van harte! want dit is echt klotezooi!!!!
Het lijkt er op dat de afsluiters niet opengelaten worden door de stroom die door de bobine wordt geleverd. Zou dit betekenen dat het veiligeheidsrelais gewoon stuk is gegaan? of gaan die eigenlijk nooit stuk?