17 April 2020, 17:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 April 2020, 14:43 door Grey240Polar.)
Benzine is na inspuiting en menging met lucht evengoed een gas geworden.
Ik hoor tegenstrijdige berichten of de B200F een vrijloopmotor is. De een zegt van wel, de ander niet. Veiligheidshalve dus uitgaan van niet.
Het grootste verschil tussen de B200F en de B230F is het koppel. Het vermogen scheelt maar 5 pk (111 pk vs 116 pk volgens mijn instructieboekje modeljaar 1991), maar het koppel van de B230F is 27 Nm hoger (158 Nm vs 185 Nm), en dat voel je best wel.
De B200F kun je niet opjagen, accelereren gaat zoals het gaat. De B230F voelt levendiger maar is natuurlijk nog steeds geen snelheidsmonster.
Mijn B200F doet meestal 1:11,4 (lange afstanden, benzine), de leenauto met B230F die ik onlangs had deed 1:8,3 op LPG, dus ik gok dat die op benzine 1:10 doet bij dezelfde soort ritten.
Ik hoor tegenstrijdige berichten of de B200F een vrijloopmotor is. De een zegt van wel, de ander niet. Veiligheidshalve dus uitgaan van niet.
Het grootste verschil tussen de B200F en de B230F is het koppel. Het vermogen scheelt maar 5 pk (111 pk vs 116 pk volgens mijn instructieboekje modeljaar 1991), maar het koppel van de B230F is 27 Nm hoger (158 Nm vs 185 Nm), en dat voel je best wel.
De B200F kun je niet opjagen, accelereren gaat zoals het gaat. De B230F voelt levendiger maar is natuurlijk nog steeds geen snelheidsmonster.
Mijn B200F doet meestal 1:11,4 (lange afstanden, benzine), de leenauto met B230F die ik onlangs had deed 1:8,3 op LPG, dus ik gok dat die op benzine 1:10 doet bij dezelfde soort ritten.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47