2 June 2019, 14:50
ALs het goed is geen enkele. ALs je de compressie meet, gebruik je de motor als fietspomp. De cilinder gaat net zo lang pompen tot de lekkage langs de zuiger en kleppen gelijk is aan de hoeveelheid lucht die hij verplaatst.
Volgens mij is gemeten compressie een maat voor de luchtdichtheid van je motor (een goed ding, dan zijn zuigerringen en kleppen netjes). Dat de gasklep dicht is zal iets uit maken, de pomp krijgt dan behalve drukverliezen ook nog aanzuigverliezen.
Een lagere compressieverhouding (met dezelfde ringen en kleppen) betekent meer keer pompen voor hetzelfde resultaat.
Volgens mij is gemeten compressie een maat voor de luchtdichtheid van je motor (een goed ding, dan zijn zuigerringen en kleppen netjes). Dat de gasklep dicht is zal iets uit maken, de pomp krijgt dan behalve drukverliezen ook nog aanzuigverliezen.
Een lagere compressieverhouding (met dezelfde ringen en kleppen) betekent meer keer pompen voor hetzelfde resultaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969