22 March 2019, 08:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 April 2019, 20:54 door Grey240Polar.)
Onlangs heb ik mijn eerste oliewissel gedaan bij 245 Nr 2.
Eruit kwam de olie die de specialist bij de beurt heeft gebruikt en daarvan weet ik geen merk of viscositeit. Wat ik wel zeker weet is dat er een origineel Volvo filter op zat (OEM).
Nu zit er een modern geformuleerde 10W40 in (API SN) i.c.m. een Mahle/Knecht OC 204.
Voor de wissel ging het olielampje na de koude start voor mijn gevoel vrij laat uit, pas na 1 seconde terwijl dat bij mijn vorige B200F veel sneller was.
Na de wissel zie ik het lampje weer in een fractie van een seconde uit gaan. Het ligt dus niet aan de pomp of oliedruksensor en moet het m.i. de olie of het filter zijn geweest.
Lekkende terugloopklep in het filter misschien? Andere mogelijkheden?
Eruit kwam de olie die de specialist bij de beurt heeft gebruikt en daarvan weet ik geen merk of viscositeit. Wat ik wel zeker weet is dat er een origineel Volvo filter op zat (OEM).
Nu zit er een modern geformuleerde 10W40 in (API SN) i.c.m. een Mahle/Knecht OC 204.
Voor de wissel ging het olielampje na de koude start voor mijn gevoel vrij laat uit, pas na 1 seconde terwijl dat bij mijn vorige B200F veel sneller was.
Na de wissel zie ik het lampje weer in een fractie van een seconde uit gaan. Het ligt dus niet aan de pomp of oliedruksensor en moet het m.i. de olie of het filter zijn geweest.
Lekkende terugloopklep in het filter misschien? Andere mogelijkheden?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47