25 February 2019, 21:13
Mijn huidig blok is een B19K, dus met de solex cisac carb op. Die verbruikt best wel wat en rijd niet altijd even goed. Daarom dat ik hoopte met een nieuwer injectieblok iets meer vermogen te hebben en toch ook wat minder verbruik bij rustig rijden.
Mij huidig gemiddeld verbruik is 1 op 6,68 gemeten over 7000km. Ik rijd wel best veel korte afstanden maar mijn vorige wagen (Volvo 850 T-5 ongeveer 300pk) verbruikte zelfs minder.
Het beste verbruik wat ik met de 240 gehaald heb is 1 op 7,28...
Maar een B23A is zeker het overwegen waard, zijn die carbs beter af te stellen?
Een donor kopen heb ik helaas geen plaats voor. (lees, dit heeft de vrouw liever niet
)
Een turboblok is geen optie, ik woon in België en daar mag voor de keuring geen ander motorblok in, ook niet meer voor oldtimers. Een B230FB mag dan in principe ook niet maar dat valt minder op als een blok met een turbo.
Mij huidig gemiddeld verbruik is 1 op 6,68 gemeten over 7000km. Ik rijd wel best veel korte afstanden maar mijn vorige wagen (Volvo 850 T-5 ongeveer 300pk) verbruikte zelfs minder.
Het beste verbruik wat ik met de 240 gehaald heb is 1 op 7,28...
Maar een B23A is zeker het overwegen waard, zijn die carbs beter af te stellen?
Een donor kopen heb ik helaas geen plaats voor. (lees, dit heeft de vrouw liever niet

Een turboblok is geen optie, ik woon in België en daar mag voor de keuring geen ander motorblok in, ook niet meer voor oldtimers. Een B230FB mag dan in principe ook niet maar dat valt minder op als een blok met een turbo.