30 December 2018, 16:11
Hoi, altijd lastig om te beoordelen vanaf een foto, maar mijn ervaring is als volgt:
als je al gaten ziet dan is het onder de delen daar omheen vaak ook al heel krokant of zo goed als verrot.
De meeste keurmeesters zullen dan met de schroevendraaier er omheen gaan steken om te kijken hoe de staat is. Ik word daar nooit blij van...
Op basis daarvan hanteert de keurmeester het maximale percentage roest op dragende delen (dat was voorheen 25%, check (https://handboek.rdw.nl/-/media/handboek...schade.pdf).
Je kan alleen maar goed lassen op schoon staal, dus er zullen grotere delen uitgeslepen moeten worden dan je tot nu toe ziet.
Dan krijg je bij de lasser twee opties:
wil je hem lassen voor de APK of lange termijn?
Succes!
Groeten, Boaz
Volvo 244 DL B21A BW55 1975
Volvo V40 1.9D 2004
als je al gaten ziet dan is het onder de delen daar omheen vaak ook al heel krokant of zo goed als verrot.
De meeste keurmeesters zullen dan met de schroevendraaier er omheen gaan steken om te kijken hoe de staat is. Ik word daar nooit blij van...
Op basis daarvan hanteert de keurmeester het maximale percentage roest op dragende delen (dat was voorheen 25%, check (https://handboek.rdw.nl/-/media/handboek...schade.pdf).
Je kan alleen maar goed lassen op schoon staal, dus er zullen grotere delen uitgeslepen moeten worden dan je tot nu toe ziet.
Dan krijg je bij de lasser twee opties:
wil je hem lassen voor de APK of lange termijn?
Succes!
Groeten, Boaz
Volvo 244 DL B21A BW55 1975
Volvo V40 1.9D 2004
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)