21 May 2018, 22:16
Het is me gelukt om wat tijd vrij te maken dus heb ik zojuist diverse metingen gedaan;
- Bobine primaire en secundaire circuit oké.
- De weerstand die te meten is tussen pen 1 en 2 van de krukassensor is gelijk aan een nieuwe sensor (het is een hall-sensor dus de meting is niet geheel juist)
- Voor de zekerheid de verdeler en rotor even opgezuiverd.
- Gecontroleerd of er voldoende brandstofdruk op de rail aanwezig is, niet gemeten maar het spuit een eind raak als ik de wartel los draai.
- Bougie kabel losgetrokken en naast massa gelegd, de motor laten lopen en kijken of het vonken stopt wanneer de toerenteller naar 0 valt en de motor uitvalt. Dit lijkt ook zo te zijn.
Nu verwacht ik dat de krukassensor de veroorzaker van dit probleem is en ik heb hem gelukkig in de kast liggen. Hopen dat ik morgen nog de tijd vind om hem eens te wisselen, anders gaat de woensdagavond vrijgemaakt worden. Vrijdag moet hij het doen want dan ga ik een weekend kamperen!
Mocht er iemand ideeën of suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Groet, Siemen
- Bobine primaire en secundaire circuit oké.
- De weerstand die te meten is tussen pen 1 en 2 van de krukassensor is gelijk aan een nieuwe sensor (het is een hall-sensor dus de meting is niet geheel juist)
- Voor de zekerheid de verdeler en rotor even opgezuiverd.
- Gecontroleerd of er voldoende brandstofdruk op de rail aanwezig is, niet gemeten maar het spuit een eind raak als ik de wartel los draai.
- Bougie kabel losgetrokken en naast massa gelegd, de motor laten lopen en kijken of het vonken stopt wanneer de toerenteller naar 0 valt en de motor uitvalt. Dit lijkt ook zo te zijn.
Nu verwacht ik dat de krukassensor de veroorzaker van dit probleem is en ik heb hem gelukkig in de kast liggen. Hopen dat ik morgen nog de tijd vind om hem eens te wisselen, anders gaat de woensdagavond vrijgemaakt worden. Vrijdag moet hij het doen want dan ga ik een weekend kamperen!

Mocht er iemand ideeën of suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Groet, Siemen