17 March 2018, 10:46
Wat jullie allemaar roepen is inderdaad wat ik bevind ook! Het is echt geen trailer trekker meer nu! Ondanks dat de VX3 al 3 graden vervroegd is zou een verstelbaar nokkenastandwiel geen slecht idee zijn, het mag nog wel wat vroeger.
Nu heb ik geen bezwaar tegen toeren maken om hard te gaan. Het is ook prima dagelijks rijdbaar zo. Je merkt er niks van, tot je bij weinig toeren vermogen gaat vragen, dan is er opeens niemand thuis. Gewoon van a naar b hobbelen voelt exact hetzelfde, maar stoplichtsprintjes zijn een stuk leuker geworden.
Nu zal mijn motortje (b230a) echt niet optimaal profiteren van deze nokkenstok hoor; het inlaatspruitstuk is ruk, de carburateur is een restrictie en het gasmengstuk al helemaal! op een lh2.4 zou het veel meer effect hebben denk ik, maar daar zaten die assen dan ook vaak al standaard in!
Het plan voor de volgende motor is een KGtrimning KG7 of KG8 nokkenas uit zweden, icm een hoge compressie en heel vrij ademende spruitstukken
Nu heb ik geen bezwaar tegen toeren maken om hard te gaan. Het is ook prima dagelijks rijdbaar zo. Je merkt er niks van, tot je bij weinig toeren vermogen gaat vragen, dan is er opeens niemand thuis. Gewoon van a naar b hobbelen voelt exact hetzelfde, maar stoplichtsprintjes zijn een stuk leuker geworden.
Nu zal mijn motortje (b230a) echt niet optimaal profiteren van deze nokkenstok hoor; het inlaatspruitstuk is ruk, de carburateur is een restrictie en het gasmengstuk al helemaal! op een lh2.4 zou het veel meer effect hebben denk ik, maar daar zaten die assen dan ook vaak al standaard in!
Het plan voor de volgende motor is een KGtrimning KG7 of KG8 nokkenas uit zweden, icm een hoge compressie en heel vrij ademende spruitstukken