26 November 2017, 12:30
Mij 164 heeft hetzelfde tellerkhuis met dan ook nog een toerenteller in het midden.
Soms loopt de temperatuur op en het aantal toeren omlaag.
Dit, zo kwam ik achter, heeft te maken met een slechte aarding van de printplaat van je tellerhuis.
Kan dus ook een reden zijn van omhoog lopen van de temperatuur.
Ook ben ik een keer op de snelweg tot stilstand gekomen en heb 'shame shame'
er de wegenwacht bij moeten halen ;( 
De contactpuntjes in de rotor stonden te dicht bijelkaar waardoor de motor de benzine niet genoeg gebruikte om de motor te laten draaien, maar de de motor heet werd en ging koken. Heeft de anwb de puntjes ff goed gezet en liep ie weer prima. De week erop meteen een electrisch ontstekingsblokje in de rotor geplaatst en hoef ik er verder nooit meer naar te kijken. Electrisch blokje geeft ook een veel sterkere, en eenmaal goed geplaatst, een precieze constante vonk.
Soms loopt de temperatuur op en het aantal toeren omlaag.
Dit, zo kwam ik achter, heeft te maken met een slechte aarding van de printplaat van je tellerhuis.
Kan dus ook een reden zijn van omhoog lopen van de temperatuur.
Ook ben ik een keer op de snelweg tot stilstand gekomen en heb 'shame shame'


De contactpuntjes in de rotor stonden te dicht bijelkaar waardoor de motor de benzine niet genoeg gebruikte om de motor te laten draaien, maar de de motor heet werd en ging koken. Heeft de anwb de puntjes ff goed gezet en liep ie weer prima. De week erop meteen een electrisch ontstekingsblokje in de rotor geplaatst en hoef ik er verder nooit meer naar te kijken. Electrisch blokje geeft ook een veel sterkere, en eenmaal goed geplaatst, een precieze constante vonk.