6 September 2017, 11:31
Klopt, en dat is ook een goede verdachte.
Maar zoals gezegd, diagnose en/of symptomen zijn vaak niet zo zwart-wit. Ik heb enkele weken nodig gehad om bij iets simpels als en thermostaat uit te komen...
Er stond dat de brandstofmeter kon uitvallen, dat is wat anders dan te hoog aangeven.
Dus nog een scenario:
Ik heb ooit ook gehad dat de spanningsregelaar bij de dynamo (zit bij een 76er nog los meen ik) het begaf. Hierdoor laadde de accu niet, liep spannig terug n werd de benzientank voller. Wat de temp deed weet ik niet meer.
Dat alles bij redelijke toeren op snelweg. Eerste stukje stationair stopte de motor: te weinig prik om voor de ontsteking. Deze storing werd vooraf gegaan door af en toe flakkerende controle lampjes, en meterjes met afwijkende uitlezing.
Maar zoals gezegd, diagnose en/of symptomen zijn vaak niet zo zwart-wit. Ik heb enkele weken nodig gehad om bij iets simpels als en thermostaat uit te komen...
Er stond dat de brandstofmeter kon uitvallen, dat is wat anders dan te hoog aangeven.
Dus nog een scenario:
Ik heb ooit ook gehad dat de spanningsregelaar bij de dynamo (zit bij een 76er nog los meen ik) het begaf. Hierdoor laadde de accu niet, liep spannig terug n werd de benzientank voller. Wat de temp deed weet ik niet meer.
Dat alles bij redelijke toeren op snelweg. Eerste stukje stationair stopte de motor: te weinig prik om voor de ontsteking. Deze storing werd vooraf gegaan door af en toe flakkerende controle lampjes, en meterjes met afwijkende uitlezing.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005