6 September 2017, 10:50
Hoi, Ik heb vorig jaar met mijn 76er ook een warm lopende motor gahad.
Destijds op de VKB zo'n spanningsregelaar gekocht (en ter plekke vervangen). Bleek niet de boosdoener. Ik heb er dus eventueel nog eentje liggen.
Wordt de radiateur (achter de grill) gheel niet warm? Dan hangt wrs de thermostaat vast.
Je kunt ook zonder thermostaat, al wordt de motor dan langzamer warm (verhoogd verbruik). ALs de meter dan uiteindelijk wel goed staat is het ook de thermostaat.
De oorzaak bleek bij mij te zijn dat de thermostaat stuk was. Hij zat vast, maar stond op een kiertje open. Daardoor werd de motor dus warm, maar na een rit was ook de radiateur warm, via de beperkte koelvloeistof-stroom die er wel door piepte. De les: soms is het niet helemaal zwart-wit in de diagnose...
Succes!
Destijds op de VKB zo'n spanningsregelaar gekocht (en ter plekke vervangen). Bleek niet de boosdoener. Ik heb er dus eventueel nog eentje liggen.
Wordt de radiateur (achter de grill) gheel niet warm? Dan hangt wrs de thermostaat vast.
Je kunt ook zonder thermostaat, al wordt de motor dan langzamer warm (verhoogd verbruik). ALs de meter dan uiteindelijk wel goed staat is het ook de thermostaat.
De oorzaak bleek bij mij te zijn dat de thermostaat stuk was. Hij zat vast, maar stond op een kiertje open. Daardoor werd de motor dus warm, maar na een rit was ook de radiateur warm, via de beperkte koelvloeistof-stroom die er wel door piepte. De les: soms is het niet helemaal zwart-wit in de diagnose...
Succes!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005