20 July 2017, 22:24
Ik heb het twee keer gedaan, de eerste keer ging goed, dus vol goede moed de tweede begonnen. Deze ging later toch lekken onderaan in een hoekje.
Je moet echt een soort spul gebruiken om op het randje van de ruit te smeren dat de hechting bevordert.
Ze noemen het ook wel activator of zo, een spulletje dat super goed ontvet.
Voor de rest is het goed zelf te doen.
Ik kocht wel speciale ruitenkit ipv sikaflex, maar misschien is die net zo goed hoor.
En nieuwe klipjes voor de sierlijst. Volgens mij zijn alle lijsten hetzelfde, ze passen zelfs op een 140. Alleen de laaste 240s hebben een kunststof / rubberen lijst, die klemt gewoon om de ruit heen.
Het inleggen van de ruit moet wel met twee personen, of je moet van die zuignappen hebben.
Je moet echt een soort spul gebruiken om op het randje van de ruit te smeren dat de hechting bevordert.
Ze noemen het ook wel activator of zo, een spulletje dat super goed ontvet.
Voor de rest is het goed zelf te doen.
Ik kocht wel speciale ruitenkit ipv sikaflex, maar misschien is die net zo goed hoor.
En nieuwe klipjes voor de sierlijst. Volgens mij zijn alle lijsten hetzelfde, ze passen zelfs op een 140. Alleen de laaste 240s hebben een kunststof / rubberen lijst, die klemt gewoon om de ruit heen.
Het inleggen van de ruit moet wel met twee personen, of je moet van die zuignappen hebben.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68