26 February 2017, 23:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 February 2017, 23:34 door Marc1970.)
Pluggen zitten aan de zijkant, links dacht ik. Beide zitten lelijk vast en hebben een relatief kleine kop, grote kans op kapot draaien. Doe eerst de vulplug los voor je de olie aftapt (anders kan je hem wellicht niet meer bijvullen en mag je zonder bakolie naar een garage rijden).
Handig is zo'n metalen oliespuitje oid, daarmee pomp je vrij vlot de bak vol. Een 100 mL injectiespuit bij de apotheek halen, ben je ook zo klaar. Een liter en nog wat herinner ik me, zet de auto op zijn kant om er zoveel mogelijk in te krijgen, overlopen = vol. ATF type F, wordt soms ook wel type Ford genoemd, MPM verkoopt deze o.a. Geen enkele ATF type Dexron mag erin.
Je kan ook de officiele olie bij de dealer halen die is alleen duurder, niet beter.
Handig is zo'n metalen oliespuitje oid, daarmee pomp je vrij vlot de bak vol. Een 100 mL injectiespuit bij de apotheek halen, ben je ook zo klaar. Een liter en nog wat herinner ik me, zet de auto op zijn kant om er zoveel mogelijk in te krijgen, overlopen = vol. ATF type F, wordt soms ook wel type Ford genoemd, MPM verkoopt deze o.a. Geen enkele ATF type Dexron mag erin.
Je kan ook de officiele olie bij de dealer halen die is alleen duurder, niet beter.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

