4 January 2017, 17:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 January 2017, 23:19 door Grey240Polar.)
Updeetje:
Gisteravond heb ik even tijd vrijgemaakt om het nieuwe spul in de tank te hangen.
Eerst grondig rondom de opening alles zo goed mogelijk schoon gemaakt en vervolgens de oude pomphouder verwijderd. Uiteraard was ik wat onhandig en moest ik de los geschoten vlotterbal uit de tank hengelen
, dat viel gelukkig mee...
Het eerste dat opviel was dat het binnenste van de tank nog brandschoon is (fotootjes hier), dat heb ik wel eens anders gezien bij oude auto's.
Van de oude pomphouder had ik het plastic houdertje nodig waar de intankpomp in hangt. De nieuwe pomphouder is zo goed als identiek aan de oude en ook de nieuwe pomp heeft dezelfde lengte als de oude,
Even met een multimeter gecheckt, en met enige verbazing constateer ik dat de pomp nog gewoon in orde is. Het is de zwarte draad die ergens een onderbreking heeft, ik vermoed in de doorvoer naar het binnenste van de tank want de rest van de draad ziet er gewoon ongeschonden uit en er zijn ook geen knikken o.i.d. waar een draadbreuk zou kunnen zijn ontstaan. Het is vanaf de connector tot vlak aan de binnenzijde (op de soldering) gemeten iig onderbroken.
Ik heb ervoor gekozen om toch maar de nieuwe pomp te monteren en de oude als reserve te houden.
Het terug zetten ging redelijk makkelijk en na het starten kon ik duidelijk de intankpomp horen lopen. Met een ampèretang de stroomopname gemeten, deze bleek zo rond de 1,8-2 A te zitten.
Ik heb me afgevraagd hoe lang ik al rondrijd met een intankpomp die niets doet. Toen ik eens keek naar de bescheiden bijdrage die ik aan dit forum heb geleverd kwam ik deze thread van mij tegen. Oeps, misschien dus al meer dan 10 jaar!
Waarom viel het nou pas op? De recentelijke vervanging van de injectiepomp, filter en brandstofdrukregelaar waardoor er weer meer volume rondgaat en nu tegen de limiet van alleen de injectiepomp aanliep?
Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb overigens nog niet genoeg gereden om te kunnen zeggen dat het inhouden bij het accelereren helemaal verholpen is. Daar moet ik nog wat meer de weg voor op.
Gisteravond heb ik even tijd vrijgemaakt om het nieuwe spul in de tank te hangen.
Eerst grondig rondom de opening alles zo goed mogelijk schoon gemaakt en vervolgens de oude pomphouder verwijderd. Uiteraard was ik wat onhandig en moest ik de los geschoten vlotterbal uit de tank hengelen

Het eerste dat opviel was dat het binnenste van de tank nog brandschoon is (fotootjes hier), dat heb ik wel eens anders gezien bij oude auto's.
Van de oude pomphouder had ik het plastic houdertje nodig waar de intankpomp in hangt. De nieuwe pomphouder is zo goed als identiek aan de oude en ook de nieuwe pomp heeft dezelfde lengte als de oude,
Even met een multimeter gecheckt, en met enige verbazing constateer ik dat de pomp nog gewoon in orde is. Het is de zwarte draad die ergens een onderbreking heeft, ik vermoed in de doorvoer naar het binnenste van de tank want de rest van de draad ziet er gewoon ongeschonden uit en er zijn ook geen knikken o.i.d. waar een draadbreuk zou kunnen zijn ontstaan. Het is vanaf de connector tot vlak aan de binnenzijde (op de soldering) gemeten iig onderbroken.
Ik heb ervoor gekozen om toch maar de nieuwe pomp te monteren en de oude als reserve te houden.
Het terug zetten ging redelijk makkelijk en na het starten kon ik duidelijk de intankpomp horen lopen. Met een ampèretang de stroomopname gemeten, deze bleek zo rond de 1,8-2 A te zitten.
Ik heb me afgevraagd hoe lang ik al rondrijd met een intankpomp die niets doet. Toen ik eens keek naar de bescheiden bijdrage die ik aan dit forum heb geleverd kwam ik deze thread van mij tegen. Oeps, misschien dus al meer dan 10 jaar!
Waarom viel het nou pas op? De recentelijke vervanging van de injectiepomp, filter en brandstofdrukregelaar waardoor er weer meer volume rondgaat en nu tegen de limiet van alleen de injectiepomp aanliep?
Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb overigens nog niet genoeg gereden om te kunnen zeggen dat het inhouden bij het accelereren helemaal verholpen is. Daar moet ik nog wat meer de weg voor op.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47