Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primaire pomp (intankpomp) stuk? (B200F 1992)
#4
Updeetje:
Gisteravond heb ik even tijd vrijgemaakt om het nieuwe spul in de tank te hangen.

Eerst grondig rondom de opening alles zo goed mogelijk schoon gemaakt en vervolgens de oude pomphouder verwijderd. Uiteraard was ik wat onhandig en moest ik de los geschoten vlotterbal uit de tank hengelen Rolleyes , dat viel gelukkig mee...
Het eerste dat opviel was dat het binnenste van de tank nog brandschoon is (fotootjes hier), dat heb ik wel eens anders gezien bij oude auto's.

Van de oude pomphouder had ik het plastic houdertje nodig waar de intankpomp in hangt. De nieuwe pomphouder is zo goed als identiek aan de oude en ook de nieuwe pomp heeft dezelfde lengte als de oude,
Even met een multimeter gecheckt, en met enige verbazing constateer ik dat de pomp nog gewoon in orde is. Het is de zwarte draad die ergens een onderbreking heeft, ik vermoed in de doorvoer naar het binnenste van de tank want de rest van de draad ziet er gewoon ongeschonden uit en er zijn ook geen knikken o.i.d. waar een draadbreuk zou kunnen zijn ontstaan. Het is vanaf de connector tot vlak aan de binnenzijde (op de soldering) gemeten iig onderbroken.

Ik heb ervoor gekozen om toch maar de nieuwe pomp te monteren en de oude als reserve te houden.

Het terug zetten ging redelijk makkelijk en na het starten kon ik duidelijk de intankpomp horen lopen. Met een ampèretang de stroomopname gemeten, deze bleek zo rond de 1,8-2 A te zitten.

Ik heb me afgevraagd hoe lang ik al rondrijd met een intankpomp die niets doet. Toen ik eens keek naar de bescheiden bijdrage die ik aan dit forum heb geleverd kwam ik deze thread van mij tegen. Oeps, misschien dus al meer dan 10 jaar!

Waarom viel het nou pas op? De recentelijke vervanging van de injectiepomp, filter en brandstofdrukregelaar waardoor er weer meer volume rondgaat en nu tegen de limiet van alleen de injectiepomp aanliep?
Wie het weet mag het zeggen.

Ik heb overigens nog niet genoeg gereden om te kunnen zeggen dat het inhouden bij het accelereren helemaal verholpen is. Daar moet ik nog wat meer de weg voor op.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Primaire pomp (intankpomp) stuk? (B200F 1992) - door Grey240Polar - 4 January 2017, 17:46

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 343 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.157 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.404 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  Losse aansluiting B200F motor Arnic 2 1.725 18 February 2021, 22:20
Laatste bericht: TeunTimmermans
  B200F motor probleempje Arnic 2 1.768 21 January 2021, 12:45
Laatste bericht: Arnic
Photo distributie riem vervangen, positie tussenas? B200f superD 9 4.827 25 November 2020, 14:10
Laatste bericht: superD
  Aarzelend / stotterend optrekken B200F Jordos 15 6.343 22 November 2020, 12:19
Laatste bericht: Jordos
  Katalysator stuk? Grey240Polar 5 3.602 3 June 2019, 19:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  Olielekkage peilstokhouder B200f. polestar-volvo 5 3.683 20 May 2019, 10:19
Laatste bericht: polestar-volvo
  B200F Loopt slecht koud. ChielWel 13 9.149 3 January 2019, 21:49
Laatste bericht: Naciremus

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)