12 August 2016, 21:56
Die ringen doen alleen de versnelling op zijn plek helpen. DE versnelling wordt op zijn plek gehouden door zichzelf en verder bijna niks, een klein veertje en een balletje.
De tandwielen in een bak verplaatsen namelijk niet, ze draaien altijd allemaal, de voorwaartse dan. Dat is constant mesh, met de pook bepaal je welk tandwiel aan de aandrijving gekoppeld wordt. Maar de tandwielen hebben een schuine vertanding dan zijn ze stiller. Maar ze duwen ook de as waarop ze draaien een kant op. Als de lagers van die as versleten zijn kan het tandwiel zijn koppeling losduwen.
Andere oorzaak kan de ophanging vd pook zijn, misschien duwt die ergens tegenaan.
In zijn 1 bergaf is wel erg steil trouwens. De tweede moet toch genoeg zijn, beetje bijremmen mag wel.
De tandwielen in een bak verplaatsen namelijk niet, ze draaien altijd allemaal, de voorwaartse dan. Dat is constant mesh, met de pook bepaal je welk tandwiel aan de aandrijving gekoppeld wordt. Maar de tandwielen hebben een schuine vertanding dan zijn ze stiller. Maar ze duwen ook de as waarop ze draaien een kant op. Als de lagers van die as versleten zijn kan het tandwiel zijn koppeling losduwen.
Andere oorzaak kan de ophanging vd pook zijn, misschien duwt die ergens tegenaan.
In zijn 1 bergaf is wel erg steil trouwens. De tweede moet toch genoeg zijn, beetje bijremmen mag wel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

