28 July 2016, 22:17
Dag,
Na jaren in een 144 te hebben gereden onlangs overgestapt op een vroege 244, afkomstig uit België. Onder de kap huist een B21a gekoppeld aan een m45 4-bak. Nu lekt de klepdekselpakking buitensporig. Dat deed ie al voordat ik 'm vorige week heb vervangen door een nieuwe. Maar het is er met de nieuwe pakking niet beter op geworden. De lekkage bevindt zich aan de achterzijde van het blok tegen het schutbord. Ik las dat dit een bekend fenomeen is. Wat kan ik hier tegen doen? Dubbele pakking? Ander klepdeksel? Dan heb ik nog een tweede probleem: de v-snaar blijft bij lage toerentallen piepen. Wd40 op poulie/dynamo lost dat niet op. V-snaar is onlangs vernieuwd (10x925mm) en spanning is correct. Toch lijkt ie soms te slippen. Wie weet er raad? Misschien iemand in West-Brabant een keer zin en tijd om mee te kijken? Groeten, Timo
Na jaren in een 144 te hebben gereden onlangs overgestapt op een vroege 244, afkomstig uit België. Onder de kap huist een B21a gekoppeld aan een m45 4-bak. Nu lekt de klepdekselpakking buitensporig. Dat deed ie al voordat ik 'm vorige week heb vervangen door een nieuwe. Maar het is er met de nieuwe pakking niet beter op geworden. De lekkage bevindt zich aan de achterzijde van het blok tegen het schutbord. Ik las dat dit een bekend fenomeen is. Wat kan ik hier tegen doen? Dubbele pakking? Ander klepdeksel? Dan heb ik nog een tweede probleem: de v-snaar blijft bij lage toerentallen piepen. Wd40 op poulie/dynamo lost dat niet op. V-snaar is onlangs vernieuwd (10x925mm) en spanning is correct. Toch lijkt ie soms te slippen. Wie weet er raad? Misschien iemand in West-Brabant een keer zin en tijd om mee te kijken? Groeten, Timo
Volvo 245 GLE, november 1992<br />Volvo 144, januari 1968, B18A<br />Volvo Amazon Combi, september 1967, B18A