Jammer tot zo ver. De radio krijgt spanning via zek. 1 (net als de sigarettenaansteker) en die weer vanaf pin X op de bakelite schijf achterop het contactslot. Dit is een gele draad.
Ik ga er toch vanuit dat die schijf niks mankeert, in elk geval stevig genoeg is. En hij geeft ook netjes spanning op de geelblauwe draad.
Als je de blauwe draad direct na de zekeringkast meet, zeg maar op de stekker, heb je dan 12v? Anders trek je een nieuwe blauwe draad. De isolatie van sommige bouwjaren valt vanzelf uit elkaar, heeft jouw Volvo daar ook last van?
Ergens in of rond deze blauwe draad gaat het mis, meer niet lijkt mij.
Oh ja de failure sensor zit in de circuits van de verlichting, niet in de ontsteking. Is een flinke ronde doos met tig draadjes. Blauwgele draad die daaruit komt gaat naar het bulb failure lampje.
Ik ga er toch vanuit dat die schijf niks mankeert, in elk geval stevig genoeg is. En hij geeft ook netjes spanning op de geelblauwe draad.
Als je de blauwe draad direct na de zekeringkast meet, zeg maar op de stekker, heb je dan 12v? Anders trek je een nieuwe blauwe draad. De isolatie van sommige bouwjaren valt vanzelf uit elkaar, heeft jouw Volvo daar ook last van?
Ergens in of rond deze blauwe draad gaat het mis, meer niet lijkt mij.
Oh ja de failure sensor zit in de circuits van de verlichting, niet in de ontsteking. Is een flinke ronde doos met tig draadjes. Blauwgele draad die daaruit komt gaat naar het bulb failure lampje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969