21 February 2016, 01:07
Rin schreef:Dagals je een regulier relais gebruikt, gebruik je er 2, de puls voor het inschakelen wordt relais 2 overgenomen, zodra je uit z'n 4 schakelt onderbreken de relais ook weer..
De ombouw van vierbak naar overdrive is klaar. Toch wel prettig zo'n overdrive. Los van dat hij lagere toeren draait lijkt hij in de vijf ook verder stiller.
Mocht je ook zo'n project beginnen zorg dan wel dat je er de juiste dwarssteun bij hebt, Deze is smaller dan die van een vierbak. De relaisschakelaar die bij zo,n bak hoort is de 1 259 750 waarmee de bak met een tipschakelaar is te bedienen. Doe je er een regulier relais in moet je hem handmatig aan en uit zetten. Vergeet je dan terug te schakelen dan staat ie bij schakelen naar vier meteen weer in z'n vijf. De kilometertellerkabel hoefde niet vervangen, was lang genoeg voor een overdrive. Ik wilde een aansluitschema dat ik op internet vond toevoegen maar dat lukt me niet.
Grt.

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)