Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Wie heeft er een korte aandrijfas liggen voor een overdrivebak, M41. Komt onder een 164 vandaan. Het is een laat type dus de dikke versie!! Anders, wat is de lengte van het korte gedeelte?
Kan ik de originele KM kabel gebruiken op de overdrive (lengte)?
Berichten: 55
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2009
ik heb hier nog wel een korte dikke liggen maar weet niet waar hij af komt, met goede kruisstukken. Welke lengte en diameter ben je naar op zoek?
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ik ken maar 2 versies, de vroege zijn dunner, de late dikker. Mag van een 140 of 160 zijn, maakt verder niet uit.
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
ben benieuwd welke M41 onder een 164 vandaan komt? ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
De M41 as is geloof ik ook 44,5 mm MAAR de vraag is ook, wat zijn de flensmaten ? En welke motor zit er nu in de Volvo ? De 240 6cil hebben een kortere motor dus een langere as, de 164 is een lijnmotor dus heeft zeker een kortere vooras dan de 240B....
Volgens Avodie zijn er op de 264, glt en turbo ook dikke assen- 50,9 mm met rubber demper- geleverd...maar ik heb de indruk dat die veel meer en langer zijn gebruikt...
En met Vadis zie ik door de bomen het bos niet meer....
[img][/img]
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Als ie bij een 164 niet M41 heet, tja, beestje moet een naam hebben. De auto is 144, het blok B20, de bak met O'drive is van een 164 hoe ie dan ook heten mag. De flens op de bak is groter dan nu op de auto, maatje groter dus. Op de achteras zal een verloop moeten komen, die schijnen te bestaan.
Ik moet de maten nog nemen.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De overdrive van een 164 heet M410, en het kopp.huis is een fractie te groot voor de B20.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
zoiets, het koppelinghuis wordt van een p1800ES, daar zat dezelfde bak achter of hij wordt aangepast
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ik dacht er ook aan om een flens van een juiste as over te zetten, geen idee of het "gat" in de achteras hetzelfde is voor alle versies. Anders wil ik je contactpersoon wel eens bellen.
Anders is het overzetten van een "vork" ook een mogelijkheid mits de kruisstukken dit halen, en de boel moet veilig blijven.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ook al gevonden (begraven in de 544), dat is te zeggen, ziet er zo uit...
http://rides.webshots.com/photo/22723102...5362NgNXDA
Zoals ie hier ligt komt ie op 144 cm (ongeveer) daar gaat dan een 12 cm van het schuifstuk af dus zou ie 132 cm moeten zijn. Is iemand zo vriendelijk om dit eens te checken onder de auto (met od uiteraard...)
Nu nog een kabel...