Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2010
Ik ga binnenkort een b21a inbouwen in mijn 142.
Motersteunen etc. is allemaal geregeld.
Alleen ik zit met de rembekrachtiger deze gaat volgens mij in de weg zitten.
Heeft iemand hier ervaringen mee of oplossingen voor?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
17 August 2011, 22:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 August 2011, 22:44 door Marc1970.)
Blok rechtop betekent korter of langer maken. Volgens mij is langer dan de meest gangbare optie. Ziehier voor het idee:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=196369
ALs je het blok schuin zet, gaat de luchtinlaat net achter de bekrachtiger langs
Hier wat plaatjes:
http://volvolvo.nl/showthread.php/8494-B...ght=2748.0
Waarom geen B23(0)A? Zelfde werk, meer oempf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2010
B21a vind ik leuke upgrade gaat te samen met een bak met overdrive erin.
Plus de B21 was snel gevonden kan later altijd nog naar een b230 gaan.
Maar het was sowieso het plan om hem recht op te zetten.
Nou heb ik volgens mij ergens een keer een orgineel langere rembekrachtiger gezien. (volgens mij alleen RHD)
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
idd, RHD heeft r volgens mij gewoon een stuk extra buis tussen zitten, draadeind verlengen en je bent klaar..
Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2010
Het mooiste zou zijn als ik er zo eentje kon vinden.
Maar dat gaat hem in Nederland denk ik niet worden.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ebay Engeland, maar een smid in de buurt wil ook wel ens helpen.. er hoor took nog een steuntje bij waar ie verderop op rust..
Berichten: 46
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2010
Ik kwam deze nog tegen op google:
Dit is denk ik de oplossing voor mij,
kan iemand identificeren van welke auto deze rembekrachtiger afkomt?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zou ik niet doen. Tenzij je over allerlei testapparatuur voor remdruk beschikt kan je niet zomaar een andere hoofdremcilinder en bekrachtiger installeren lijkt mij. Beter bij de originele spullen blijven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969