13 February 2016, 13:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 February 2016, 14:11 door Marc1970.)
Dubbele carburateurs (waar komt dat idee vandaan?) kunnen best veel benzine of LPG verplaatsen, daar zijn ze voor bedoeld. Zuinig rijden ermee is lastig(er).
De enkele carburateur van de B20A is een redelijk geslaagd compromis tussen verbruik, gebruiksgemak en vermogen.
De uitlaat is een stuk staal en geeft er niks om wat je hoopt, als je wilt weten hoe ermee gesteld is, zal je hem moeten controleren. Net als de compressie, klepspeling, CO, oliepeil, etc.
De B20A in topvorm was 82 DIN pk @ 4700rpm, daar gaat zeg 10% af voor de LPG, wordt 74, nog 15% eraf voor RWD aandrijfverliezen, hou je theoretisch 63 pk over bij de wielen. In praktijk haalt mijn 144 iets van 140, een hoop kabaal, maar ruim genoeg op de snelweg.
De enkele carburateur van de B20A is een redelijk geslaagd compromis tussen verbruik, gebruiksgemak en vermogen.
De uitlaat is een stuk staal en geeft er niks om wat je hoopt, als je wilt weten hoe ermee gesteld is, zal je hem moeten controleren. Net als de compressie, klepspeling, CO, oliepeil, etc.
De B20A in topvorm was 82 DIN pk @ 4700rpm, daar gaat zeg 10% af voor de LPG, wordt 74, nog 15% eraf voor RWD aandrijfverliezen, hou je theoretisch 63 pk over bij de wielen. In praktijk haalt mijn 144 iets van 140, een hoop kabaal, maar ruim genoeg op de snelweg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

