13 February 2016, 13:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 February 2016, 13:14 door Marc1970.)
Wat dopski bedoelt is of je uitlaat niet hopeloos verstopt is (met muizennesten, los dempingmateriaal, roestklonten) en de uitlaatgassen er langs andere weg uitgeperst worden. LPG en in het algemeen een 4 takt motor heeft geen enkele tegendruk nodig. Hoe meer doorstroming hoe beter.
Dat is o.a. wat dubbele carburateurs doen. En grotere motoren. En turbo's. Hoe meer mengsel je van de inlaatkant van je motor naar de uitlaatkant kan duwen/trekken, hoe meer vermogen in het kort. De enige manier om meer power te maken, is meer benzine verbranden per tijdseenheid.
Dat is o.a. wat dubbele carburateurs doen. En grotere motoren. En turbo's. Hoe meer mengsel je van de inlaatkant van je motor naar de uitlaatkant kan duwen/trekken, hoe meer vermogen in het kort. De enige manier om meer power te maken, is meer benzine verbranden per tijdseenheid.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

