11 February 2016, 13:42
Marc1970 schreef:De versnellingsbak, dat kan alleen maar de M40 zijn. Schakelt beter dan alle 240 bakken bij elkaar. Tot 4, altijd in het optimale toerengebied op de snelweg.
Ik heb nu een M47 en ik moet toegeven dat ik ook soms terug denk aan de tijd dat ik nog die lekere M40 klakbak had. Die schakelde eecht veel lekkerder. Maar die 5e versnelling is toch ook wel lekker.
Marc1970 schreef:Met je raam open vlak langs de linkervangrail scheuren, daar wordt je auto ook een stuk sneller van.
En was is het toch lekker om zo'n oude bak tot het naadje te trappen op de snelweg. Ik merk bij mezelf dat als ik rij met oordopjes in (met muziek) dat de auto dat ook een stuk sneller gaat. hahaha.
On topic: IK zou inderdaad ook de B20 houden. Ik heb zelf een B20B en die echt zijn 100pk niet meer heeft maar daar heb ik echt zat aan. Rijdt lekker door, veel koppel.
De kosten en tijd die je kwijt bent aan het ombouwen naar een andere motor kan je ook steken in een vlotte B20. En dat laatste lijkt me een stuk makkelijker. Je hoeft niet te lassen en kan je alles met boutjes en moertjes doen.
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix