10 February 2016, 09:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2016, 11:04 door Marc1970.)
Hoezo langzaam? Je moet gewoon meer gas geven en boven alles in elke versnelling door trekken tot de ruiten rammelen. Als ik rij is dat in de fijnbeschaafde Randstad en ik heb nog nooit moeite gehad met invoegen, wegrijden of van baan veranderen op rotondes. Blazen met dat ding, en bij twijfel krijgt de oudste auto voorrang.
2x 144 B20A op LPG waarvan 1 automaat, daarmee zie ik iedere keer het eind van de invoegstrook.
Ik vind ook dat rijden in een iets underpowerde auto een uitdaging. Net als het rijden met een overpowerde trekker met handgas: https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM
Ergens staat een rijtje B20 schakelmomenten van John Mc, een rallyrijder, die 4500 rpm 'rustig' vindt, dan ga je 40, 65 en 95 km/h met standaard as, bak en banden, en doortrekken tot 5500 rpm 'vlot'. Maar je kan ook 123 voor de 40 afraffelen en verder rijden als automaat. De B20 is echt een makkelijke, vlotte motor. De B18 misschien nog iets makkelijker, soepeler in de toeren.
2x 144 B20A op LPG waarvan 1 automaat, daarmee zie ik iedere keer het eind van de invoegstrook.
Ik vind ook dat rijden in een iets underpowerde auto een uitdaging. Net als het rijden met een overpowerde trekker met handgas: https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM
Ergens staat een rijtje B20 schakelmomenten van John Mc, een rallyrijder, die 4500 rpm 'rustig' vindt, dan ga je 40, 65 en 95 km/h met standaard as, bak en banden, en doortrekken tot 5500 rpm 'vlot'. Maar je kan ook 123 voor de 40 afraffelen en verder rijden als automaat. De B20 is echt een makkelijke, vlotte motor. De B18 misschien nog iets makkelijker, soepeler in de toeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

