23 January 2016, 11:27
Dag Volvoliefhebbers
Alle materialen voor het inbouwen van de overdrive M410 inclusief tipschakelaar en verder bijbehorend orgineel relais (is beslist niet hetzelfde als een universeel relais) heb ik bijelkaar. Nu lees ik hier en op andere pagina's allerlei verhalen over wat je het beste in de bak kunt doen;
Castrol 75w 90, 20w50, Classic ATF A olie, SAE 80.
Het Haynes Manual boek adviseert Castrol GTX. Maar welke viscositeit te kiezen staat er niet bij.
Sae 80 zo begrijp ik, zorgt vanwege de dikte van de olie voor het minste lawaai (maar dan wel sterkere slijtage of stroever schakelen?).
En verder lees ik; beslist geen moderne ATF olieën vanwege agressieve toevoegingen maar 'gewone' minerale olie.
Wie heeft het meest juiste advies wat ik in de bak moet doen gegeven ons gematigd klimaat?
Groet,
Rin.
Alle materialen voor het inbouwen van de overdrive M410 inclusief tipschakelaar en verder bijbehorend orgineel relais (is beslist niet hetzelfde als een universeel relais) heb ik bijelkaar. Nu lees ik hier en op andere pagina's allerlei verhalen over wat je het beste in de bak kunt doen;
Castrol 75w 90, 20w50, Classic ATF A olie, SAE 80.
Het Haynes Manual boek adviseert Castrol GTX. Maar welke viscositeit te kiezen staat er niet bij.
Sae 80 zo begrijp ik, zorgt vanwege de dikte van de olie voor het minste lawaai (maar dan wel sterkere slijtage of stroever schakelen?).
En verder lees ik; beslist geen moderne ATF olieën vanwege agressieve toevoegingen maar 'gewone' minerale olie.
Wie heeft het meest juiste advies wat ik in de bak moet doen gegeven ons gematigd klimaat?
Groet,
Rin.

