7 January 2016, 17:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 January 2016, 17:21 door Marc1970.)
Huh, ik weet niks van tuning. Ik denk wel dat het 1 op 4 spruitstuk en de 175CD carb en de A nokkenas elkaar aardig passen op de B230A, 110 pk max. De gasklep staat netjes open bij normale snelheden en dat is de efficientste manier (niet dat het er meteen een zuinige motor van wordt natuurlijk). De Penta AQ145 is zeg maar de opgevoerde versie met dubbele carb (verticaal) en V nokkenas en levert 138 pk. Dat is zeker 20% meer.
De V nokkenas is vergeleken bij tuning assen heel conservatief http://www.turbobricks.com/resources.php...nt=camspec Maar daarboven zal waarschijnlijk de doorstroming in de kop weer de beperkende factor worden, of de uitlaat, en zo ga je van de ene beperking naar de volgende.
Als je heel veel herrie wilt maken met Webers etc moet je Zweeds leren en de sites van de Folkracers gaan lezen, die zijn er dol op.
De V nokkenas is vergeleken bij tuning assen heel conservatief http://www.turbobricks.com/resources.php...nt=camspec Maar daarboven zal waarschijnlijk de doorstroming in de kop weer de beperkende factor worden, of de uitlaat, en zo ga je van de ene beperking naar de volgende.
Als je heel veel herrie wilt maken met Webers etc moet je Zweeds leren en de sites van de Folkracers gaan lezen, die zijn er dol op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969