20 December 2015, 14:42
Het inlaat spruitstuk van de b230k is verwarmd via twee koel kanalen.
Op lpg helemaal niet nodig en een koud mengsel is beter voor het vermogen/rendement ook.
Een spruitstuk met injectie heeft alleen een gasklep en de doorlaat is groter dan die van de carburateur dus dat is ook winst.
Daar een mengstuk op met grotere doorlaat is ook weer winst.
De centrifugaal vervroeger wil ik ook aanpassen op lpg aangezien het hele benzine verhaal in de schuur ligt nu.
Misschien nog een andere nokkenstok daarna maar ik wil niet veel inleveren aan koppel bij lage toeren.
Op lpg helemaal niet nodig en een koud mengsel is beter voor het vermogen/rendement ook.
Een spruitstuk met injectie heeft alleen een gasklep en de doorlaat is groter dan die van de carburateur dus dat is ook winst.
Daar een mengstuk op met grotere doorlaat is ook weer winst.
De centrifugaal vervroeger wil ik ook aanpassen op lpg aangezien het hele benzine verhaal in de schuur ligt nu.
Misschien nog een andere nokkenstok daarna maar ik wil niet veel inleveren aan koppel bij lage toeren.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970