2 November 2015, 10:11
Als je een blok koopt dat lopend uit een andere auto komt zou ik nog niet direct de verdelerkap en stator en rotor vervangen.
- Oude blok eruit (olie en water eruit laten, want gaat altijd smeren als je hem weglegt)
- Nieuwe blok ophalen
- oude olie eraf (oliefilter etc)
- nieuwe olie er op
- Blok inbouwen.
- De koppeling wisselen (ik neem aan dat je het op een brug doet, anders zou ik de koppeling verwisselen als het blok uit de auto is)
- Blok aansluiten (dus ook de waterleidingen etc)
- KVS erop
- Starten!
Laat hem maar eerst eens lopen in oude configuratie. daarop heeft hij namelijk al gelopen.
Als hij loopt zou ik de bougies, bougiekabels, brandstoffilters etc doen. Zolang hij maar eerst heeft gelopen.
Als je alles vervangen hebt en hij loopt nog, de ontsteking afstellen met een timinglamp.
- Oude blok eruit (olie en water eruit laten, want gaat altijd smeren als je hem weglegt)
- Nieuwe blok ophalen
- oude olie eraf (oliefilter etc)
- nieuwe olie er op
- Blok inbouwen.
- De koppeling wisselen (ik neem aan dat je het op een brug doet, anders zou ik de koppeling verwisselen als het blok uit de auto is)
- Blok aansluiten (dus ook de waterleidingen etc)
- KVS erop
- Starten!
Laat hem maar eerst eens lopen in oude configuratie. daarop heeft hij namelijk al gelopen.
Als hij loopt zou ik de bougies, bougiekabels, brandstoffilters etc doen. Zolang hij maar eerst heeft gelopen.
Als je alles vervangen hebt en hij loopt nog, de ontsteking afstellen met een timinglamp.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo