14 July 2015, 19:30
Hoi,
Weet niet of het helpt, maar heb hier een 240 met vergelijkbare klachten. Ook een 2.3 met LH2.4, het Lambada-lampje brandt permanent en er is ook een aantal storingen aanwezig:
Op benzine:
- Heeft koud de neiging te verzuipen
- Verhoogd brandstofverbruik
- Loopt een beetje stotterend koud
Als-ie op temperatuur komt, is er behalve het brandende lampje ogenschijnlijk niets mis.
Op lpg:
- Koud stotteren, haperen vooral bij lage toeren
- HEEL hoog brandstofverbruik, zeker 20% meer als eerder
Ook hierbij: eenmaal op temperatuur is er niets op aan te merken - en het LPG-systeem schakelt op zijn beurt ook het lambda-lampje uit....
Weleens uitgelezen in het verleden, alleen weet ik nu niet meer of ik nou de code 1-2-1 of 2-1-2 had... Zal hem binnenkort nog eens uitlezen.
Bij dit exemplaar is de lambdasonde nieuw, net zoals de massaverbindingen met het motorblok, accu&zekeringkast.
Het is irritant, lijkt net als wanneer er een bougiekabel gebroken is (maar dat is allemaal al vernieuwd bij de laatste beurt)....
Gooi maar in mijn pet en zoek maar uit zeg maar. Baal er stevig van, ook al omdat ik zelf automonteur ben! Onuitstaanbaar dit soort storingen. Maar goed. Morgenavond is hobby-avond, dan zal ik er nog eens aandacht aan besteden. Ik houd jullie op de hoogte.
Weet niet of het helpt, maar heb hier een 240 met vergelijkbare klachten. Ook een 2.3 met LH2.4, het Lambada-lampje brandt permanent en er is ook een aantal storingen aanwezig:
Op benzine:
- Heeft koud de neiging te verzuipen
- Verhoogd brandstofverbruik
- Loopt een beetje stotterend koud
Als-ie op temperatuur komt, is er behalve het brandende lampje ogenschijnlijk niets mis.
Op lpg:
- Koud stotteren, haperen vooral bij lage toeren
- HEEL hoog brandstofverbruik, zeker 20% meer als eerder
Ook hierbij: eenmaal op temperatuur is er niets op aan te merken - en het LPG-systeem schakelt op zijn beurt ook het lambda-lampje uit....
Weleens uitgelezen in het verleden, alleen weet ik nu niet meer of ik nou de code 1-2-1 of 2-1-2 had... Zal hem binnenkort nog eens uitlezen.
Bij dit exemplaar is de lambdasonde nieuw, net zoals de massaverbindingen met het motorblok, accu&zekeringkast.
Het is irritant, lijkt net als wanneer er een bougiekabel gebroken is (maar dat is allemaal al vernieuwd bij de laatste beurt)....
Gooi maar in mijn pet en zoek maar uit zeg maar. Baal er stevig van, ook al omdat ik zelf automonteur ben! Onuitstaanbaar dit soort storingen. Maar goed. Morgenavond is hobby-avond, dan zal ik er nog eens aandacht aan besteden. Ik houd jullie op de hoogte.
Onbetwist bandenspecialist.