13 May 2006, 18:44
bertwemmenhove schreef:Ik heb een duits setje op ebay gekocht, eigenlijk zijn het twee setjes, een ab (met klapsleutels) met computer, en een set met vier motoren, samen voor de prijs van 20 euro!!!!
Ik kan iets zeggen over de kleurcode van 1980 en de eerder vermeldde handleiding. Dat is wat ik heb uitgezocht en beschreven.
Als jij niet HETZELFDE hebt kan e.e.a. ANDERS uitpakken.

Je zegt:
Citaat:....rest van de motoren gaan bedienen, ik kan me echter niet voorstellen dat ik beide (de groene en de blauwe draad op de zwarte moet aansluiten, ze polen toch om ??? voor open en dichtgaan??? In mijn deur gaan drie kabeltjes naar een verdeelstekker die zowel naar het slot gaan als naar de schakelaar op de ontsluitingspin ik heb het gevoel dat een van de drie massa is, een voor open en een voor dicht, klopt dit, weet je welke kleurkode de juiste is ??? ......
Ja, zie het eerder beschrevene. De motor bestuurder is hetzelfde aangestuurd als de andere motoren. Je moet (dus) beginnen bij het orginele systeem te denken en niet bij de ECU (=Electronical Control Unit==...computer)

Suc6
[img][/img]