13 May 2006, 09:27
Ik heb een duits setje op ebay gekocht, eigenlijk zijn het twee setjes, een ab (met klapsleutels) met computer, en een set met vier motoren, samen voor de prijs van 20 euro!!!!
Uit het computertje komen twee draden voor de motorbediening, een groene en een blauwe. Ik dacht in eerste instantie dat als ik de motor zou monteren en kunnen bedienen dat alle portieren open zouden gaan, echter alleen de ontsluitingspin voor het bestuurders portier gaat open, de rest blijft dicht, ergo, ik moet de rest van de motoren gaan bedienen, ik kan me echter niet voorstellen dat ik beide (de groene en de blauwe draad op de zwarte moet aansluiten, ze polen toch om ??? voor open en dichtgaan??? In mijn deur gaan drie kabeltjes naar een verdeelstekker die zowel naar het slot gaan als naar de schakelaar op de ontsluitingspin
ik heb het gevoel dat een van de drie massa is, een voor open en een voor dicht, klopt dit, weet je welke kleurkode de juiste is ???
Ik vond dit wel een handige manier van monteren, want ik hoef dan alleen maar draden te trekken naar het portier, en hoef niets achter het dashboard te demonteren, ik ga ervan uit dat je de andere motoren ook vanuit de bestuurdersdeur kunt bedienen, behalve dan als ik de knipperlichten wil activeren, maar dat komt later, eerst het portier op de goede manier afwerken.
Uit het computertje komen twee draden voor de motorbediening, een groene en een blauwe. Ik dacht in eerste instantie dat als ik de motor zou monteren en kunnen bedienen dat alle portieren open zouden gaan, echter alleen de ontsluitingspin voor het bestuurders portier gaat open, de rest blijft dicht, ergo, ik moet de rest van de motoren gaan bedienen, ik kan me echter niet voorstellen dat ik beide (de groene en de blauwe draad op de zwarte moet aansluiten, ze polen toch om ??? voor open en dichtgaan??? In mijn deur gaan drie kabeltjes naar een verdeelstekker die zowel naar het slot gaan als naar de schakelaar op de ontsluitingspin
ik heb het gevoel dat een van de drie massa is, een voor open en een voor dicht, klopt dit, weet je welke kleurkode de juiste is ???
Ik vond dit wel een handige manier van monteren, want ik hoef dan alleen maar draden te trekken naar het portier, en hoef niets achter het dashboard te demonteren, ik ga ervan uit dat je de andere motoren ook vanuit de bestuurdersdeur kunt bedienen, behalve dan als ik de knipperlichten wil activeren, maar dat komt later, eerst het portier op de goede manier afwerken.
Volvo 240 super Polar 1993<br />italiaanse import