25 June 2015, 21:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 June 2015, 21:11 door Nicolaas H.)
Vandaag even bij Van West geweest. Geluid komt echt uit de motorruimte en is ook bij stilstaande auto te horen wat versleten draagarmrubbers volgens mij uitsluit.
De ervaren monteur daar hoort ook duidelijk de roffel maar heeft dat geluid in zijn hele loopbaan niet in een 240 gehoord.
Ik ga nu in het weekend de stuurbekrachtiging loskoppelen en starten. Als het geluid er dan nog is de waterpomp en de dynamo ook maar even los. Ik wil toch dingen uit kunnen sluiten.
Ook bij snel optrekken is de roffel te horen.
Zo stil is de motor niet hoor, de opname is een beetje 'saggies'. (En ik trek expres super****** op om het goed te kunnen laten horen.) Verrek joh, de site past automatisch censuur toe!
De ervaren monteur daar hoort ook duidelijk de roffel maar heeft dat geluid in zijn hele loopbaan niet in een 240 gehoord.
Ik ga nu in het weekend de stuurbekrachtiging loskoppelen en starten. Als het geluid er dan nog is de waterpomp en de dynamo ook maar even los. Ik wil toch dingen uit kunnen sluiten.
Ook bij snel optrekken is de roffel te horen.
Zo stil is de motor niet hoor, de opname is een beetje 'saggies'. (En ik trek expres super****** op om het goed te kunnen laten horen.) Verrek joh, de site past automatisch censuur toe!
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]