Je kan de groene draad nog bekijken van stekker naar stekker, tenminste, meten wat de weerstand is. En, omdat het een zwak signaal is, zal die draad ook een soort extra mantel hebben tegen interferentie gok ik, zit dat nog goed.
De standaard methode om een ECU te controleren is vervangen door een andere probleemloze, misschien kan je ergens wat lenen.
Een andere mogelijkheid is gewoon een fout in de benzine/lucht verhouding, alhoewel je dan ook nog codes 221, 231 en/of 232 zou krijgen. Dan denk ik aan een lekkende brandstofdrukregelaar, dingetje voorop de injectorrail. In het vacuumslangetje daaraan mag geen benzine zitten.
Nog een dingetje, de massa vd sonde is de uitlaat, en dan weer via kleppendeksel naar het schutbord, daar zit een gevlochten massakabel is die nog goed? Om signaal te maken heeft de sonde O2 van de buitenlucht nodig, en daarvoor heeft-ie ergens ventilatiegaatjes, zijn die vrij van smeer etc?
De standaard methode om een ECU te controleren is vervangen door een andere probleemloze, misschien kan je ergens wat lenen.
Een andere mogelijkheid is gewoon een fout in de benzine/lucht verhouding, alhoewel je dan ook nog codes 221, 231 en/of 232 zou krijgen. Dan denk ik aan een lekkende brandstofdrukregelaar, dingetje voorop de injectorrail. In het vacuumslangetje daaraan mag geen benzine zitten.
Nog een dingetje, de massa vd sonde is de uitlaat, en dan weer via kleppendeksel naar het schutbord, daar zit een gevlochten massakabel is die nog goed? Om signaal te maken heeft de sonde O2 van de buitenlucht nodig, en daarvoor heeft-ie ergens ventilatiegaatjes, zijn die vrij van smeer etc?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969