15 June 2015, 22:35
Sinds langere tijd al het Lambda lampje op het dashboard aan het branden. Meer in verdiept en de foutmelding 2-1-2 gevonden. Lambdasonde vervangen, foutmelding blijft terugkomen. Kat eronderuit gehaald, leeggeschudt en weer goed vast teruggezet. Melding blijft terugkomen. Meerdere keren 'gereset' via zekering 1 en accu loskoppelen, geen resultaat. Het lampje gaat dan uit, maar na een paar km springt ie weer aan, met dezelfde foutmelding. Op de aansluitingen van de Lambda, onder de bobine, heb ik een groene en 2 grijze. Op de groene meet ik 0.5V, hier heb ik de zwarte draad van de Lambda op aangesloten, de twee witte op de grijze. Wat doe ik fout?
Ook al gekeken naar lekken in de uitlaat, helemaal niks. Onlangs de einddemper vervangen, maar moet geen foutmelding geven lijkt me. Spruitstuk zit ook goed vast. Lmm doet ook z'n werk.
Het gaat om een Volvo 740 2.3 GL op benzine, uit 1990
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken
Ook al gekeken naar lekken in de uitlaat, helemaal niks. Onlangs de einddemper vervangen, maar moet geen foutmelding geven lijkt me. Spruitstuk zit ook goed vast. Lmm doet ook z'n werk.
Het gaat om een Volvo 740 2.3 GL op benzine, uit 1990
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken