Dat het een automaat is had ik al begrepen vanwege de kickdownkabel. Als je voorkant/neus makkelijk losgaat (de hele rij bouten onderaan de voorschermen zitten vaak muurvast geroest) kan je dat doen, maar het is echt niet nodig.
Over het takelen, ivm de automaat/koppelomvormer zou ik alles zeker in 1 geheel weghalen en terug zetten. Binnen in de automaat zit een pomp die precies met aandrijfnokken op de koppelomvormer geschoven moeten worden, door een oliekeerring, en dan moet je koppelomvormer en behuizing aan de motor vastmaken en dat gaat veel relaxter op de werkbank dan wanneer er 155 kg motorblok hangt te bungelen.
Over het takelen, ivm de automaat/koppelomvormer zou ik alles zeker in 1 geheel weghalen en terug zetten. Binnen in de automaat zit een pomp die precies met aandrijfnokken op de koppelomvormer geschoven moeten worden, door een oliekeerring, en dan moet je koppelomvormer en behuizing aan de motor vastmaken en dat gaat veel relaxter op de werkbank dan wanneer er 155 kg motorblok hangt te bungelen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969